Regnskabs- og administrativ medarbejder søges til Ungdommens Røde Kors

    Ungdommens Røde Kors søger en selvstændig og struktureret regnskabs- og administrativ medarbejder, der vil gøre livet lettere for vores frivillige aktiviteter - primært vores sommerferielejre.

    Ungdommens Røde Kors søger en ny kollega, der primært skal understøtte vores 900 frivillige med regnskabsmæssige og administrative opgaver på vores 22 ferielejre, så de kan bruge deres energi på at hjælpe de mere end 1400 børn, der får et tiltrængt pusterum hver sommer.

    Vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø med en uformel og humoristisk omgangstone og du bliver en del af et socialt velfungerende og dynamisk miljø, hvor alle hjælper hinanden. Du vil være tilknyttet regnskabsafdelingen og vil primært arbejde sammen med vores to controllere og to bogholdere, men også de mange andre kollegaer, der har den daglige kontakt til vores 3000 frivillige. 

    Stillingens konkrete opgaver vedrørende ferielejre vil være:

    • Administration af bankadgange og kortbestillinger til de mange frivillige 
    • Udbetale midler til ferielejrene efter gældende donorkrav
    • Hjælpe de frivillige med at bogføre, afstemme og lave regnskab på deres egen ferielejr, herunder opdatere vejledninger til opgaven og afholde kursus til nye økonomiansvarlige
    • Udføre stikprøvekontroller af bilag jf. vores regnskabsinstruks
    • Hjælpe controllerne med at afslutte regnskaberne i ferielejrene og konsolidere dem ind i URK’s samlede regnskab

    Andre opgaver:

    • Kategorisering og kontering af private støtters indbetalinger
    • Indsendelse af medlemsopkrævninger til NETS samt opfølgning på indbetalingerne 
    • Administration af refusionsværktøj, herunder scanning af bilag
    • Diverse andre ad hoc-opgaver 

    Rollen indebærer en ydmyg tilgang til og forståelse for, at driften af vores aktiviteter ikke skal besværliggøres af for mange administrative processer, da det kan være dræbende for det frivillige engagement. En stor del af jobbet indebærer understøttelse af frivilligt arbejde og derfor vægter vi fleksibilitet og service meget højt. Der kan til tider være mange bolde i luften og vi forventer, at du selv kan planlægge og strukturere din tid, samt selv tager ansvar for at følge alle opgaver til dørs.

    Vi forestiller os, at du er selvkørende, initiativrig, engageret og ansvarsbevidst. Du skal kunne bevare overblikket i travle perioder og fortsat formå at være positiv i din tilgang til opgaverne og dine kolleger. Du er omhyggelig, kvalitetsbevidst og har mod på også at udføre lavpraktiske opgaver for at få opgaven i mål. Sidst, men ikke mindst, har du let til smil og latter og trives i et uhøjtideligt miljø.

    Regnskabsmæssig erfaring er en fordel, men ikke et krav – du skal blot være villig til at lære, samt have flair for tal og regnskab generelt.

    Ugentlig arbejdstid er som udgangspunkt 25 timer inkl. frokostpause. Der er mulighed for stor fleksibilitet til at tilrettelægge din arbejdstid. Da vi arbejder med frivillige, må du forvente, at der kan være weekend- og aftenarbejde i ny og næ (ca. 6-8 gange årligt). Hvis du har spørgsmål til vores arbejde, og hvad stillingen indeholder af konkrete opgaver, er du velkommen til at skrive til Business controller Lisbeth Nybro på projekter@urk.dk. 

    • Ansøgningsfrist er 14. august 2022
    • Ansættelsen er pr. 1. oktober 2022

    Om Ungdommens Røde Kors
    Ungdommens Røde Kors er Danmarks største humanitære ungdomsorganisation. Vi er en frivillig, social organisation, der laver ung-til-ung-indsatser i hele Danmark og ude i verden.
    Vi er 3.000 frivillige, som brænder for at gøre noget ved de sociale udfordringer, der findes for børn og unge i samfundet. Vi når ud til ca. 10.000 deltagere og bestræber os på at være der, hvor behovet er størst. Eksempelvis på døgninstitutioner, krisecentre og psykiatriske afdelinger. Vi er en selvstændig organisation og en del af Røde Kors-bevægelsen.

    Ansøgningsfrist

    14. august 2022