Digital fundraisingkonsulent

    Vi søger en ny digital fundraisingkonsulent, der vil være med til at gøre en forskel for udsatte børn og unge. 

    Er du vild med digital markedsføring? Elsker du at lave A-B-tests og styre efter resultatmål? Ved du, hvad der skal til for at øge trafik og konvertering på hjemmesider? Er du super hjemmevant i Google Analytics og Business Manager? Vil du hellere end gerne bruge disse kompetencer på at hjælpe Ungdommens Røde Kors (URK) med at styrke udsatte børn og unge gennem en masse forskellige sociale aktiviteter? Så læs endelig videre. 

    Dine opgave

    Hovedopgaven for vores nye digitale fundraisingkonsulent er at styrke URKs digitale markedsføring for at skaffe flere: leads, donationer og frivillige. Stillingen som digital fundraisingkonsulent er nyoprettet, hvilket betyder, at du skal være med til at bygge vores digitale annoncering op – især på Facebook og Instagram - samt udbygge vores touch points på urk.dk, så brugerne får et godt flow. Alt dette ud fra en stærkt databaseret tilgang.

    Du bliver en del af et dedikeret, kompetent og kreativt kommunikations- og fundraisingteam, der spænder vidt og gør en dyd ud af at arbejde tæt sammen.

    Din profil – professionelt og personligt

    • Du skal kunne styre efter målbare KPI’er og i det hele taget tænde på salg, markedsføring og forretningsforståelse.
    • Du skal have lyst og faglig erfaring nok til at kunne overskue og eksekvere på de forskellige faser, der ligger i at bygge vores digitale markedsførings- og fundraisingindsats op mere eller mindre fra bunden.
    • Du skal både være analytisk og kreativ.
    • Din analytiske tilgang handler om at gå nysgerrigt og stædigt op i detaljen ift. det bedste konverteringsflow mellem Facebook og rundt på urk.dk – eller de bedste Facebook-annonceringssegmenter.
    • Dine kreative evner handler om, at du hurtigt er klar på at lave og teste forskellige annoncer – og at du har nemt ved at bruge et split-testnings-værktøj (fx Google Optimize eller Visual Website Optimizer). Testen kan fx handle om, hvilken af to landingssider, der giver flest donationer.
    • Du skal være god til at samarbejde på tværs af fagligheder og samtidig kunne klare, at du er den mest digitale person på sekretariatet, der skal hente stærk digital-faglig sparring eksternt. Til gengæld er der masser af tværfaglig sparring.
    • Du behøver ikke at være en god tekstforfatter, men du skal have et godt blik for, hvilke tekster og billeder, der performer.
    • SEO og SEM er i første omgang sekundært, men noget du meget gerne skal kunne.
    • Uddannelsesmæssigt har du måske gået på CBS eller ITU, og erfaringsmæssigt ser vi gerne, at du har min. 2 års erfaring på arbejdsmarkedet.   

    Vi tilbyder

    Et meningsfyldt arbejde, masser af udfordringer og ansvar, samt et fedt, humoristisk og ungt arbejdsmiljø, hvor der er kort fra tanke til handling.

    Kommunikations- og fundraisingteamet består (udover dig) af: to kommunikationskonsulenter, en programleder for privat fundraising, en medlems- og relationskoordinator, en velkomstkonsulent, en erhvervspartnerskabskonsulent, en grafisk student og en chef.

    Stillingen er på 37 timer med flextid og betalt frokostpause og er placeret på Ungdommens Røde Kors’ sekretariat på Hejrevej 30 i København NV.

    Vi tilbyder ansættelse efter overenskomst med lønindplacering efter anciennitet. Ungdommens Røde Kors er ikke lønførende, men tilbyder til gengæld et meningsfyldt og spændende arbejde i en helt speciel organisation. Vi lægger også vægt på en god balance mellem arbejds- og fritidsliv, og der er derfor gode rammer for en fleksibel tilrettelæggelse af arbejdet.

    Vi skal have din ansøgning senest tirsdag 19. feb. og holder samtaler i de sidste to uger af februar. Vi regner med opstart senest 1. april.

    Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kommunikations- og fundraisingchef, Line Holten Sichmann, allerhelst på mail (line@urk.dk). Alternativt på tlf. (42 72 82 99).

    Om Ungdommens Røde Kors

    • Ungdommens Røde Kors er en selvstændig organisation under Røde Kors i Danmark, der udfører organisationens børne- og ungdomsarbejde. URK omsætter årligt for omkring 45 mio. kr.
    • URK har over 300 aktiviteter drevet af unge frivillige fordelt på 100 postnumre i Danmark. Aktiviteterne spænder fra ferielejre, klubaktiviteter, lektiecaféer og rådgivningstjenester til aktiviteter på krisecentre, hospitaler, psykiatriske afdelinger og i fængsler.
    • URK har partnerskaber med Røde Kors-selskaber i ca. 10 forskellige lande, bl.a. Grønland, Malawi og Ukraine, hvor fokus er at udvikle ungedrevne aktiviteter.
    • URKs sekretariat består af godt 40 medarbejdere samt et stort hold studenter, praktikanter og phonere i vores call center.
    • URK engagerer flere end 5.000 frivillige og flere end 13.000 medlemmer og støtter. Sammen med vores mange gode samarbejdspartnere er de alle med til at styrke flere end 12.000 børn og unges selvværd og sociale relationer.
    • URK har ansatte i Aarhus, Odense og København, og frivilligdrevne lokalafdelinger i over 30 danske byer.

    Kontakt:
    Line Holten Sichmann
    line@urk.dk
    42 72 82 99

    Ansøgningsfrist:
    19. februar 2019

    Er du interesseret?
    Få jobtippet som den første