Ferielejr_bålhygge_Ungdommens Røde Kors

    Bliv sponsor for ferielejr

    Alle børn fortjener en ferie! Men fattigdom, psykisk sygdom eller omsorgssvigt fylder så meget i nogle familier, at børnene ikke får en. Ungdommens Røde Kors holder ferielejre for 1400 udsatte børn til sommer. Vil din virksomhed støtte op?

    Fælles for børnene er, at deres sommerferie ikke er lig med rejser og forkælelse i lange baner. Det er børn, der fortjener en ferie og et pusterum fra en hård hverdag, men hvis forældre ikke altid har overskuddet til at give dem en. På grund af sociale udfordringer i familien.

    Vi kan se, at coronakrisen har ramt familierne og dermed børnene hårdere end mange andre. Krisen gør, at flere børn har ekstra behov for at komme af sted i år.

    På ferielejr møder børnene vores 900 unge frivillige, der har overskud og altid siger ja. De er gode rollemodeller, der hjælper børnene til nye venskaber - og de giver børnene de succesoplevelser, de ikke altid får i hverdagen, og som de kan leve højt på hele året.

    Det koster 3.000 kr. at sende et barn på ferielejr – derfor har vi brug for støtte fra dig og din  virksomhed. Du giver en uges optur fyldt med nye venner, omsorgsfulde voksne og gode oplevelser. Det gør du ved at støtte vores 23 ferielejre for udsatte børn i hele Danmark.

    Se vores forskellige sponsorpakker.

    Ferielejr_ansigtsmaling_Ungdommens Røde Kors

    Læs meget mere om vores ferielejre.

    Vil du støtte op eller høre mere?
    Kontakt Sidsel Andersen: 28 95 66 51 // sidsel.andersen@urk.dk

    VIDEO: David fortæller om at være på ferielejr

    Ferielejr_David_ Ungdommens Røde Kors

    Video: Charlotte Quitzau

    900

    frivillige

    er hvert år med på ferielejr

    1400

    heldige og herlige unger

    får en uges optur hvert år

    23

    ferielejre

    er spredt ud over hele Danmark

    Når din virksomhed giver et sponsorat, kan I som hovedregel trække HELE beløbet fra i  skat

    Hvis der indgår et element af mod-ydelse (f.eks. markedsføring) i forbindelse med et sponsorat, har virksomheden som hovedregel fradrag for hele beløbet som driftsudgift. Det er op til virksomheden at bedømme - evt. efter samråd med virksomhedens revisor - om beløbet kan fratrækkes som en  driftsomkostning (f.eks. reklameudgift) jævnfør statsskattelovens § 6.